دل نمک چیست.

دل نمک که به آن نمک سفید نیز گفته می شود و به عنوان کلراید سدیم هم شناخته می شود. یک نوع نمک سفید و شفاف است که از تبخیر شدن دریاچه ها و دریاها به وجود می آیداین نمک اکثرا سفید است ولی در برخی مواقع در آن رگه های به رنگ صورتی، قرمز ،نارنجی، سیاه ،زرد ،آبی نیز دیده می شود در گذشته این نمک مورد مصرف فراوانی داشته ولی امروزه مردم بیشتر از نمک صنعتی و یددار استفاده می کنند در گذشته آن را هم به صورت خوراکی و هم به عنوان درمان روح و روان استفاده می کردند. دل نمک به علت داشتن طبع گرم و خشک برای سلامتی بدن خیلی مفید است.و حاوی مقادیر بالایی از منگنز ، منیزیم،مس، آهن، پتاسیم و کلسیم و مقداری ید است در طب سنتی از دل نمک برای درمان سرماخوردگی و سرفه و تقویت هضم غذا و تقویت بینایی استفاده می شود.

دل نمک

خواص دل نمک

دل نمک یا همان سنگ نمک خوراکی بدون هیچ آلودگی از طبیعت استخراج می شود این نمک شامل 84 عنصر مورد نیاز بدن است و دارای خواص فراوانی است از جمله:

1- تقویت هضم غذا

دل نمک یک درمان خانگی است برای مشکلاتی مانند یبوست، سوزش معده،نفخ، معده درد و غیره است دل نمک به علت داشتن مواد معدنی و ویتامین ها هضم غذا را بهبود می بخشد و باعث تقویت حرکات روده می شود و کمک می کند مواد سمی از بدن دفع شود همچنین اشتها راکاهش می دهد.

2-درمان غلبه بلغم و لاغری

طبق نظر طب سنتی در بدن انسان چهار خلط وجود دارد که وظیفه تعادل بدن را بعهده دارد اگر هر یک از این خلط ها زیاد شود تعادل بدن دچار مشکل می شود یکی از این خلط ها بلغم است که اگر در بدن زیاد شود سردی و رطوبت بر بدن احاطه پیدا می کند این خلط سنگین که سردی و رطوبت را به همراه دارد باعث چاقی مخصوصا در شکم می شود چون 70 درصد حجم بدن از آب تشکیل شده مصرف روزانه نمک تصفیه شده آب بیشتری جذب می کند و این به چاق شدن کمک میکندچون نمک معمولی شوری کمتری نسبت به دل نمک دارد و باعث جذب آب می شود حال اینکه بیشتر پزشکان دل نمک را برای لاغری توصیه می کنند.

3- کاهش علایم بیماری های تنفسی و مسکن برونشیت

قبلا گفته بودیم که سنگ نمک یون های مضر هوا را از بین می برد و این امر باعث می شود تنفس راحت تر شود لذا امروزه برای ساختن داررو های تنفسی از سنگ نمک استفاده می کنند.

دل نمک

4- افزایش و تقویت متابولیسم

دل نمک متابولیسم بدن را تحریک می کند و باعث عملکرد بهتر بدن می شود .

5- تقویت سیستم ایمنی بدن

دل نمک سرشار از ویتامین K است که این ویتامین به تقویت استخوان ها  و سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همچنین متابولبیسم استخوان بدن را افزایش می دهد و از بیماری جلوگیری می کند.

6- رفع گرفتگی عضلات بدن

اگر بین الکترولیت بدن و نمک تعادل نباشد باعث گرفتگی عضلات می شود .الکترولیت به مواد معدنی می گویند که بدن برای عملکرد بهتر عصب و ماهیچه به آنها نیاز دارد چون سنگ نمک دارای الکترولیت های مختلف است باعث رفع گرفتگی عضلات و تسکین درد می شود.

7-درمان گلو درد

اگر بخواهید گلو درد خود را درمان کنید می توانید آن را با ترکیب آب و دل نمک غرغره کرده و درمان کنید. تحقیقات نشان می دهد که غرغره کردن یک روش مناسب برای درمان گلو درد و درمان بیماری دهان می باشد و می تواند به از بین رفتن عفونت و باکتری داخل دهان کمک فروانی بکند.

دل نمک
دل نمک

8-کاهنده دیابت

سنگ نمک یا همان دل نمک به حفظ مقدار مناسب قند بدن کمک می کند و آن را تعدیل می کند و باعث می شود بدن به انسولین کمتری نیاز داشته باشد.

طریقه مصرف دل نمک

روش مصرف دل نمک به دو صورت خوراکی و موضعی می باشد. در روش خوراکی می توان آن را به جای نمک معمولی و روزانه جایگزین کرد و در روش موضعی می توان در تهیه ماسک و اسکراب استفاده کرد.

آیا دل نمک دارای مواد شیمیایی است.

نمک صنعتی در فرایند تصفیه سازیو افزودن ید به آن مقداری از خاصیت خود را از دست می هد اما دل نمک کاملا ارگانیک است و بدون از دست دادن خواص در دست مشتریان قرار می گیرداین نمک از معادن بزرگ استخراج می شود و به صورت سفید و شفاف است ولی بخاطر ناخالصی ممکن است رنگ دیگری داشته باشد دل نمک به دلیل طبیعی بودن و خواص بی نظیر برای مصرف روزانه خیلی مفید است نمک های مختلف به مقدار زیاد از معدن استخراج می شود ولی دل نمک به مقدار کم از معدن استخراج می شودچون این نمک از دل کوهها و معادن استخراج می شود برای همین به آن دل نمک گفته می شود.

کریستال دل نمک

کریستال های دل نمک یا بلور کلراتد سدیم به صورت مکعب شکل است نمک سفره به صورت مکعب کوچک است که از طریق یون های سدیم و کلراید به هم متصل شده اندازه و شکل کریستال نمک را با دما می توان تغییر داد.

دل نمک اصل را از کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید دل نمک اصل و با کیفیت کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *