نمک آبی


سنگ نمک آبی از کمیاب ترین نمک ها در جهان است ورنگ آن آبی است که شامل 84 عنصر مورد نیاز بدن است و فواید و خواص فراوانی برای بدن انسان دارد.

نمک آبی چیست.

نمک آبی نوعی از نمک است که رگه های از رنگ آبی در خود دارد و در دنیا به اسم پرشین بلو سالت شناخته می شود مختص ایران است و فقط در معادن ایران یافت می شود در گذشته کسی از خواص مفید این نمک با خبر نبود اما با پیشرفت علم و تکنولوژی این ماده گران بها شناخته شده امروزه بخش زیادی از این نمک به کشورهای دیگر صادر می شود. کریستال های این نمک سالها پبش در دریاها شکل گرفته و در اثر تبخیر آب این نمک تشکیل شده است. رنگ آبی این نمک از کلراید پتاسیم موجود در آن استکه به صورت بلورهای کاملا طبیعی است و در ساخت آن هیچ رنگ مصنوعی و افزودنی بکار نرفته است.این سنگ نمک از معادن و کوههای سمنان در شمال ایران و گرمسار استخراج می گردد سنگ نمک آبی شامل 84 عنصر کمیاب مورد نیاز بدن مثل پتاسیم ،آهن ، کلسیم،روی، منیزیم و مس است.

کریستال نمک آبی
کریستال نمک آبی

فواید و خواص نمک آبی

خوردن نمک آبی به مقدار کم و جایگزین کردن آن به جای نمک معمولی فواید و خواص فراوانی دارد از جمله:

خواص نمک آبی برای معده

یکی از خاصیت های نمک آبی کمک آن به هضم غذا است و خوردن آن به همراه غذا باعث تسکین درد معده و درمان مشکلات آن است و دیگر اینکه نمک آبی می تواند عفونت و کرم معده را از بین ببرد برای این کار شما می توانید نمک آبی را همراه نعناع و ماست ترکیب کنید و مشکلات گوارشی خود را بهبود ببخشید.

نمک آبی

فواید نمک آبی بر افزایش متابولیسم

به واکنش های شیمیای بدن متابولیسم می گویند سنگ نمک آبی می تواند به تحریک متابولیسم و عملکرد بدن کمک کند

خواص نمک آبی بر افزایش سیستم ایمنی بدن

نمک آبی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کندو همه مواد مورد نیاز بدن را فراهم می کندو باکتری های مضر را از بین می بردکه آنها باعث بیماری می شوند.

خواص نمک آبی برای کاهش وزن

کریستال نمک آبی به کاهش وزن کمک می کند سنگ نمک آبی با فعال سازی انسولین تمایل به خوردن غذاها مخصوصا شیرینی ها را کاهش می دهد و از این رو باعث کاهش وزن می شود.

فواید نمک آبی برای خواب راحت

یکی دیگر از مزایای سنگو نمک آبی کمک به تنظیم خواب است همان طور که می دانیم هر فرد در شبانه روز نیاز به 8 ساعت خواب دارد و اگر کمتر از آن  بخوابد به بدن آسیب جدی وارد می شود و برای اینگه بدن سالمی داشته باشیم باید خواب ما تنظیم شود. نمک آبی با تنظیم سطح ملاتونین در بدن به تنظیم خواب کمک کرده و آنرا بهبود می بخشد.

خواص نمک آبی برای تنظیم فشار خون

کسانی که دچار بیماری فشارخون بالا هستند با مصرف سنگ نمک آبی می توانند فشارخون خود را تنظیم کنند سنگ نمک آبی سرشار از پتاسیم است و این امر باعث تعادل سدیم در بدن می شود این موضوع هم برای افراد دارای فشار خون بالا و هم افراد دارای فشار خون پایین حائز اهمیت است.

خواص نمک آبی برای درمان سردرد میگرنی و گردن درد

یکی دیگر از از فواید سنگ نمک آبی رفع سردرد و میگرن است. اگر شما گردن درد یا سردرد دارید کافی است روزانه سر و گردن خود را با مقدار ی نمک و آب ماساژ دهید برای این کار لازم است مقدار یک قاشق چایخوری از نمک آبی را در یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کنید.

خواص نمک آبی در سلامت قلب

مصرف کردن نمک آبی با آب کلسترول بالا و فشار خون را کاهش می دهد و همین طور ضربان قلب را منظم می کند بنابراین این سنگ نمک از تصلب شرایین و سکته قلبی و همچنین سکته مغزی فرد جلوگیری می کند.

خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی نمک آبی

ترکیب کردن نمک آبی با آب یک محلول بسیار قوی ضدعفونی کننده ایجاد می کند این محلول بدست آمده خاصیت ضد میکروبی و ضد عفونی کننده گی دارد و فواید فراوانی دارد مثل نگهداری مواد غذایی و خوراکی، ضدعفونی کردن دهان و دندان، کنترل و درمان عفونت گلو و سرماخوردگی و ضد عفونی کردن پوست می باشد بنابر نظر متخصصان دهان انسان محل تجمع میکروب ها و باکتری هاست که با مصرف نمک پیش و حین غذا باعث می شویم آنها از بین بروند

خواص سنگ نمک آبی در طب سنتی

در طب سنتی از سنگ نمک به عنوان یک دارویی طبیعی یاد می کنند سنگ نمک مشکلات طب های سرد و گرم را برطرف می کند مثل بلغم ، سودا و صفرا انسداد را باز می کند و خاصیت دفع کننده گی دارد و پوست را روشن و شفاف می کندو باعث افزایش اشتها می شود.

عوارض مصرف بیش از اندازه نمک آبی

مصرف بیش از اندازه از هر چیزی می تواند مضراتی به دنبال داشته باشدبرای همین در اسلام گفته شده همه چیز باید در حد تعادل باشد مهم ترین مشکلی که این سنگ نمک ایجاد می کند مسموم شدن با سدیم آن است همان طور که می دانیم سدیم در نمک آبی زیاد است و وقتی بیش از اندازه مصرف شود سطح سدیم در خون را افزایش می یابد و بدن با کمبود آب مواجه می شود و بدن این مشکل را با فرستادن آب به خارج سلول ها  و جریان خون برطرف می کند و همچنین مصرف بیشتر نمک باعث پوکی استخوان می شود هر چقدر نمک بیشتری مصرف کنیم بدن کلسیم زیادی را از طریق ادرار دفع می کند و بعد از مدتی فرد دچار پوگی استخوان می شود.

نمک آبی اصل را از کجا بخریم.

شما عزیزان برای خرید سنگ نمک آبی اصل کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *