نمک گرانول صورتی هیمالیا نوعی نمک سنگی است که از منطقه پنجاب پاکستان به دست می آید از نظر شیمیایی شبیه نمک سفره است و با توجه به ابعاد و اندازه آن در صنایع مختلفی استفاده می شود.

نمک صورتی چیست.

نمک صورتی یک نوع نمک است که به صورت سنگ نمک از معدن استخراج می شود به رنگ صورتی است و سرشار از مواد معدنی است. این سنگ نمک از منطقه پنجاب پاکستان و نزدیک کوه های هیمالیا یافت می شود این نمک یکی از خالص ترین نمک ها است و به رنگ صورتی آن کاملا طبیعی است. این نمک  از کراید سدیم تشکیل شده و  دارای مواد معدنی مانند سدیم ، آهن، منیزیم ،پتاسیم و کلسیم است و به صورت بلور نمکی صورتی رنگ می باشد که رنگ صورتی آن بخاطر آهن موجود در آن می باشد.

نمک صنعتی چیست.

نمک صنعتی به نمکی می گویند که درجه خلوص آن از نمک خوراکی کمتر است و دیگر ویژگی آن این است که تصفیه نشده و یددار هم نیست کاربرد نمک صنعتی در صنایع معدنی خیلی گسترده است و در زمینه تصفیه آب و فاضلاب ، مواد بهداشتی و شوینده و یگر موارد استفاه می شود ایران مقام بیستم در زمینه نمک صنعتی دارد.

نمک گرانول چیست و چه کاربردی دارد

نمک گرانول یکی از انواع نمک صنعتی است که با توجه به ابعاد و اندازه آن در صنایع مختلفی استفاده می شود. قبل از آشنایی با نمک گرانول باید ببینیم گرانول چیست و این کلمه چه معنایی دارد.

گرانول برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند گرانول یک ماده است در واقع یک گروه از دانه بندی است که در صنعت پتروشیمی مخصوصا صنعت تولید مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار گرفته است . در واقع گرانول اندازه خاص از دانه بندی است که به دانه های پلاستیکی ساچمه ای گفته می شود. حال این پلاستیک می تواند از جنس مواد مختلفی تشکیل شده باشد.

نمک گرانول
نمک گرانول

نمک گرانول چیست.

همان طور که گفته شد نمک گرانول مربوط به صنعت است و نمک صنعتی نیز در گروه نمک شکری دارای ابعاد مشابه گرانول است. نام دیگر نمک شکری به نمک گرانول معروف است این نمک دارای ساختاری شبیه شکر است و ظاهر کریستالی شکل دارد و ابعاد آن بین 2 میلی متر تا 5/2 میلی متر یا به عبارتی در مش 100 و 110 تولید می شود و به نام نمک گرانول نیز شناخته می شود. گفتنی است ساختار کریستالی این نمک باعث شده تا برخی افراد آن را با نمک زبره نیز نامگذاری کنند.

ابعاد نمک گرانول با توجه به اینکه نسبت به سایر انواع نمک صنعتی بزرگ تر است و در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد و علاوه بر این اگر در محیط مرطوب قرار بگیرد به شکل کلوخه در نمی آید. همین ویژگی باعث شده تا از نمک شکری یا همان نمک گرانول صنعتی در صنایعی که نگهداری از نمک دشوار است استفاده شود.

از جمله این نمک ها می توان به نمک حفاری، نمک خوراک دام و طیور، نمک احیای رزین و غیره اشاره کرد و از جمله این صنایع نیز می توان صنعت دارو سازی، اسید سازی، نمک مکانیزه( نمک مورد استفاده برای حمل و نقل و برف روبی) نمک تصفیه آب، نمک دباغی و نمک غذایی برای نمک سود کردن گوشت اشاره کرد .از دیگر موارد  کاربرد آن در صنایع وابسته به استخراج نفت و گاز مخصوصا صنعت حفاری، بارزتر است تا جایی است که از نمک گرانول با نام نمک حفاری و یا نمک نفت نیز یاد می‌شود. سایر کاربردهای این نوع نمک عبارتند از:

صنایع پتروشیمی، داروسازی، اسید سازی
نمک مکانیزه (نمک برفروبی یا یخ‌زدایی)
صنایع غذایی (نمک سود کردن گوشت)
نمک دباغی
نمک تصفیه آب

نمک گرانول صورتی چیست.

نمک گرانول صورتی هیمالیا نوعی نمک سنگی است که از منطقه پنجاب پاکستان در نزدیکی کوه هیمالیا به دست می آید و از نظر شیمیایی شبیه نمک سفره است و این نمک حاوی 98 درصد کلراید سدیم است و مواد معدنی دیگر مثل پتاسیم، منیزیم و کلسیم تشکیل شده و دلیل تفاوت این نمک با سایر نمک ها در رنگ و طعم آن است

خواص گرانول نمک صورتی هیمالیا

این نمک باعث آرام شدن عضلات منقبض شده می شود. همچنین در حفظ تعادل مناسب مایعات و جلوگیری از کم آبی بدن، جلوگیری از فشار خون پایین، ارسال تکانه های سیستم عصبی موثر است. همچنین تحقیقات نشان می دهد خوردن نمک خطر عفونت را کاهش می دهد و باکتری های مضر را از بین می برد محققان با مطالعه روی حیوانات به این نتیجه رسیده اند که نمک ممکن است در علائم افسردگی تاثیر مثبت داشته باشد.نمک صورتی هیمالیا به دلیل مواد معدنی باعث افزایش هورمون سرتونین شده و به درمان میگرن کمک می کند. نمک صورتی دارای خاصیت ضد التهابی است و باعث بهبود گردش خون در بدن می شود و تقویت سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

نمک هیمالیا از نظر تغذیه ای مانند نمک سفره معمولی است ،اگرچه فاقد ید مفیدی است که به نمک ید دار تجاری اضافه می شود. نمک هیمالیا باعث متعادل شدن اسید معده می شود و این امر باعث تولید مایعات بیشتر در کبد و پانکراس می شود و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

نمک گرانول صورتی را کجا خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک گرانول صورتی کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *