نمک شیلاتی دورین  یک نوع نمک صنعتی است که به علت خاصیت ضد عفونی کنندگی برای استفاده در شیلات پرورشی آبزیان به کار می رود.

نمک شیلاتی چیست.

نمک شیلاتی دورین یک نوع نمک صنعتی است که در شیلات پرورشی استفاده می شود این نمک ترکیبی از نمک دریایی و مواد معدنی دیگر است که برای بهبود کیفیت رشد و سلامت ماهیان و سایر آبزیان مصرف می شود به غیر از این نمک شیلاتی به عنوان یک ماده ضد باکتری و آرام بخش برای فضای پرورش ماهیان است و علاوه بر صنعت شیلات در صنایع غذایی و بهداشتی نیز به کار می رود و بیشتر استفاده از این نمک به علت داشتن مواد معدنی مانند کلسیم،پتاسیم، منیزیم و آهن است چون به عنوان منبع مواد معدنی ماهیان استفاده می شود

نمک شیلاتی دورین

مصارف نمک شیلاتی در صنعت شیلات و پرورش ماهیان

اصلی ترین مصرف نمک شیلاتی برای جلوگیری و درمان برخی از بیماریها است کاهش انگلها، قارچها و عفونت های که آمده بر روی آبشش ماهی ها به وجود آمده، پوست و تخم ماهیها است مصرف این نمک به دمای آب و فصل مورد استفاده از نمک بستگی دارد میزان استفاده از نمک در استخر ماهی هم بستگی به نوع و مقدار آن در هر استخر دارد که باید در فواصل زمانی منظم در کوتاه مدت، ماهانه و هفتگی انجام می شود.

جلوگیری از یخ زدن تخم آبزیان با نمک شیلاتی

یکی از مشکلات در پرورش ماهی این است که تخم آبزیان در فصل سرما دچار یخبندان می شود در فصل زمستان می توان با مصرف نمک شیلاتی دمای آب را بهترتحت کنترل و نظارت در آورد و از یخ زدن تخم ماهی و آبزیان جلوگیری کرد و یک استفاده  دیگر از نمک شیلاتی جداسازی تخم مرده از تخم زنده ماهی است در این زمینه با استفاده از فرمول خاصی (در هر 8 لیتر آب از 960 گرم نمک)استفاده می کنند استفاده از این ترکیب موجب می شود که تخم های مرده به سطح آب بیاید و تخم زنده در کف آب باقی بماند علاوه بر این اگر تخم ها در سرمای زیاد بمانند تخم ها بیشتر به هم می چسبند و بخشی از تخم ها از بین می روند.

کم کردن جلبک استخر با استفاده از نمک شیلاتی

از دیگر مشکلات که در صنعت پرورش ماهی وجود دارد جلبک بستن استخر مخصوصا در فصل گرم سال است اگر آب در استخر جریان نداشته باشد و مشکلاتی هم در تامین برق باشد و باعث شود دستگاه پمپ آب کار نکند زمینه برای به وجود آمدن جلبک به وجود می آید ولی با پاشیدن آب بر روی جلبکها می توان تا حدی رشد آنها را کنترل کرد.

نمک شیلاتی صنعتی

کاربرد نمک شیلاتی در حمل و نقل ماهی

برای انتقال دادن ماهی از بشکه و تانکرهای بزرگ پلاستیکی استفاده می شود در هنگام حمل و نقل به دلیل تکان های شدید که دارد ماهی دچار استرس فراوانی می شود و ماهی برای کنترل استرس انرژی زیادی از دست می دهد و موقع استرس همان طور که می دانیم اپی نفرین ترشح می شود و اپی نفرین گردش خون را در برانش بالا می برد و در نهایت آب به سمت برانش ها کشیده می شود و در نهایت باعث افزایش میزان ادرارمی شود و چون کلراید و سایر یون ها به همراه ادرار اضافی از بدن خارج می شود مقداری از تلفات ماهی ها در حمل و نقل به این دلیل است و به همین خاطر وقتی نمک به آب در جریان حمل و نقل افزوده می شود الکترولیت های از دست رفته خون جبران می شود و نیز نمک شیلاتی برای جلوگیری از برهم خوردن تنظیم یونی در خون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در کل کلراید سدیم ( Nacl) معمولی ترین نمکی است که در جریان حمل و نقل از آن استفاده می شود.غلظت آن نیز معادل 0/5 تا 1 درصد استرس ماهی را می کاهد و تنظیم اسمزی را پایدارتر و در نتیجه تولید موکوس را افزایش می دهد تا حمل ونقل به آسانی انجام پذیرد.

کاربرد نمک شیلاتی در سایر حوزه ها

نیاز به نمک بر اساس نوع حیوانات فرق دارد همه محصولات به طور مداوم از کیفیت بالایی برخوردار است و در شکل های گوناگون بسته بندی می شوند و توزیع دوز های مناسب بر اساس بسته بندی کار راحتی است.

نمک شیلاتی همچنین برای کشاورزی ارگانیک نیز مناسب است و در برخی از زمین هایی که خاک آن شیرین می باشد میتوان از این نمک استفاده کرد. بعضی از درختان مثل پسته نیاز به خاک شور احتیاج دارند که با این نمک میتوان به شوری دلخواه رسید و حیواناتی مثل گاو ،گوسفند، بز ،حیوانات وحشی و اسبها هم به طور ذاتی بر اساس نیاز های شخصی خود به سنگ نمک احتیاج دارند.

خرید اینترنتی نمک شیلاتی دورین

خرید نمک صنعتی نه تنها در ایران که در بازارهای جهانی هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.خرید به صورت اینترنتی و بدون واسطه این امکان را فراهم کرده که در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود شرکت بیوتی سالت این امکان را فراهم کرده  امکان خرید و سفارش گیری هر یک از محصولات را متناسب با صنایع مصرفی خود، در بسته بندی دلخواه خریداری کنید. هماهنگی‌های لازم در این خصوص توسط کارشناسان فروش ما صورت می‌گیرد.

از کجا میتوانیم نمک شیلاتی دورین با کیفیت خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک شیلاتی دورین لازم است از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *