نمک تصفیه یددار دلچسب نمکی است که عملیات تصفیه همه ناخالصی های آن از بین رفته است و به شکل انواع بسته بندی عرضه می شود 

نمک چیست.

نمک نوعی ماده معدنی است که از عنصر سدیم و کلر ساخته شده این مواد از مهم ترین چاشنی در غذای روزمره انسان ها بشمار  می آید در علم شیمی به نمک سدیم کلراید هم گفته می شود . نمک خوراکی را می توان در ته نشین ها و رسوب ها و چین خوردگی معدن ها به شکل معدنی یافت که به شکل سنگ نمک استخراج می شود و همچنین در آب دریا به وفور وجود دارد که قابل استخراج است.

نمک تصفیه شده

نمک چه نقشی در بدن دارد.

یکی از ملزومات استفاده از نمک برای انجام سوخت و ساز بدن است و نیز منتقل کردن پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات به وسیله نمک ممکن است . البته نمک به مقدار کم مورد نیاز بدن است و باید حد تعادل را در مصرف آن رعایت کرد  مثلا در مواقع بیماری اسهال و استفراغ و نیز وقتی فعالیت شدید بدنی داریم با استفاده به میزان کم نمک می توانیم املاحی را که از دست داده ایم بدست بیاوریم.

چه میزان نمک مورد احتیاج بدن است

امروزه استفاده از نمک در غذاها به ویژه در فسفود ها به اندازه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد که این رقم در کشور ایران متاسفانه بالاست. و بنابه توصیه سازمان بهداشت جهانی، بیشترین مقدار استفاده روزانه نمک یک فرد 5 گرم است. اما در کشور ما میزان مصرف نمک 2 الی 3 برابر بالاتر از این مقدار است. نحوه و میزان نمکی که ما روزانه دریافت می کنیم شامل نمک نمکدان، نمک موجود در مواد غذایی و نمک افزوده شده به غذا در زمان پختن است

نمک تصفیه دلچسب

ید چیست.

ید عنصری ضروری برای حیات انسان ها است که به شکل عمده  در آب دریاها و اقیانوس هاو نیز در خاک موجود است ید مورد نیاز بدن توسط بدن انسان تولید نمی شوذ و باید از بیرون تامین شود ولی نیاز بدن به ید نیز بسیار اندک است . چون یدی که در خاک وجود دارد در نواحی مختلف متفاوت است پس گیاهانی که در این خاک رشد می کنند و حیوانات از آنها تغذیه  می کنند ید به میزان لازم ندارند بنابراین جمعیتی که در این مناطق زندگی می کنند در خطر کمبود ید قرار  دارند. ید یک عنصر لازم برای تولید هورمون تیروئید و فعالیت مغز انسان و حیوانات است و به همین علت کمبود آن سبب آسیب مغزی  می شود اگر عنصر ید در رژیم غذایی انسان نباشد باعث ظهور عوارض مختلف می شود که به همه این عوارض  اختلال ناشی از کمبود ید گفته می شود. .اصلی ترین و موثر ترین روش برای جلوگیری از این اختلال ها  استفاده از نمک یددار است. مزیت استفاده از نمک یددار این است که صرفنظر از وضعیت  اقتصادی و اجتماعی، همه افراد جامعه و در همه فصل های سال می توانند به یک نسبت از آن استفاده کنند

نمک یددار تصفیه شده چیست و دلیل مصرف این نمک چیست؟

نمک تصفیه شده نمکی است که همه ناخالصی های آن از بین رفته است نمک خوراکی که ما استفاده می کنیم باید از نوع تصفیه شده و یددار باشد نمک های که عملیات تصفیه را گذرانیده اند به علت خلوص بالا میزان ید را بهتر و زیادتر می توانند حفظ می کنند البته اگر نمک یددار برای مدت طولانی (بیشتراز یک سال) انبار و نگهداری شود قسمتی از ید خود را از دست می دهد برای آنکه ید نمک حفظ شود باید این نمک را به دور از نور آفتاب و رطوبت در یک ظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا شیشه ای مات و تیره نگهداری کرد و هنگام افزودن  آن به غذا نیز باید در مرحله  آخر طبخ غذا باشد تا ید آن حفظ شود.

نمک تصفیه شده یددار دلچسب

موقع خرید کردن توجه داشته باشید که عبارت نمک یددار تصفیه شده بروی بسته های نمک درج شده باشد و از خریدن هر نوع نمک با عنوان صادراتی صنعتی خوداری کنید.

نمک تصفیه شده یددار دلچسب چیست

نمک تصفیه یددار دلچسب  یک نوع نمک تصفیه شده است که از راه حل کردن نمک طبیعی تولید شده و تبخیر آن در دمای  بسیار بالا صورت پذیرفته است.

این عملیات تصفیه نمک هایی با درجه خلوص خیلی بالایی تولید می کند نمکی که در این فرایند به دست می آید در اندازه های مختلف خرد شده، فشرده شده و کالیبره  می شود تا نیاز تولید کنندگان علی الخصوص شور کردن مکانیزه را برآورده کند

فرآیند تولید نمک تصفیه شده دلچسب

نمک تصفیه شده دلچسب از معادن مختلف نمک که اصولا به صورت آب نمک است به روش مکانیکی برداشته می شود این محلول آب نمک که ترکیبی بسیار غلیظ است و پیش از آنکه تبخیر مکانیکی محلول آب نمک شروع شود به آن مواد شیمیایی می افزایند تا مواد معدنی  آن و  همه ناخالصی های که در نمک وجود دارد از بین برود و آن را خالص کند از  این مواد شیمیایی می توان کلر را نام برد بعد از آنکه  این عملیات انجام شد سپس آب با فشار  زیاد و حرارت بالا شروع به تبخیر شدن می کند تا ساختار مولکولی نمک دچار تغییر و تحول شود و در مرحله آخر این نمک بدست آمده را در خشک کن بستر سیال قرار می دهند تا تمام رطوبت در آن از میان رود و مواد ضد حفره و عامل تهویه به آن اضافه می شود تا ماندگاری و طول عمر نمک برای مدت طولانی تامین شود.

نمک تصفیه شده یددار دلچسب از کجا را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک تصفیه شده یددار دلچسب کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *