نمک دریایی سودمند


نمک دریایی مجوز دار، یک منبع ضروری مغذی به شمار می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که به بهبود عملکردهای بدن کمک شایانی می کند.

نمک دریا چیست؟

نمک دریا در واقع به عنوان نمکی شناخته می شود که در فرآیند تبخیر آبِ نمک ساخته می شود. چیزی که نمک دریا را از نمک سفره (نمک طعام) جدا می کند، حضور مواد مغذی زیادتر  و مواد معدنی تیره تر است. ما می دانیم که نمک تصفیه شده شامل فرآیند سنگینی (دشوار) است که اغلب مواد معدنی آن به جز سدیم و کلر،حذف می شود. علاوه بر آن طعم ها و ساختارهای گوناگونی دارد.
نمک دریا عطر و طعم خود را دارد که این خاصیت آن را برای پخت و پز، دلنشین تر می کند. همچنین نمک دریا از آن جهت شناخته شده است که در رنگ های گوناگون همچون سفید، صورتی، سیاه یا خاکستری وجود دارد در حالیکه نمک سفره صرفا سفید رنگ است.در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی حیاتی مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است.

چرا بدن انسان به سدیم نیاز دارد

سدیم دو عملکرد در بدن مارا شامل می شود

در مرحله اول، ضربان های عصبی و انقباض های ماهیچه ای که نتیجه فعالیت الکترو شیمیایی هستند همگی به وسیله ی سدیم انجام می شوند. در مرحله دوم سدیم نقش عمده ای را در حفظ (تثبیت) حجم خون به واسطه حفظ آب و کنترل غلظت ذرات در پلاسما بر عهده دارد.

نمک دریایی

نمک دریایی منبع مواد معدنی

نمک دریا مواد معدنی زیادی را فراهم می کند. مواد معدنی اولیه و عناصر طبیعی در دریا وجود دارند. در نتیجه، آن شامل سدیم است که به بهبود عملکرد تیروئید کمک زیادی میکند. همچنین دارای کلسیم است که نقش بسزایی در گسترش ساختار و تراکم استخوان سازی دارد. بغیر از آن منیزیم موجود در آن فعالیت مغز را ارتقا می دهد

ارزش غذایی نمک دریایی مجوز دار

نمک دریا 82 نوع ماده مغذی لازم از گنجینه مواد غذایی حاضر در آب دریا را در ساختار خود دارد. این مواد مغذی ضروری بسیار برای عملکردهای سالم بدن دارای ارزش هستند.
خواص سلامتی نمک دریا شامل مجموعه ای از مواد معدنی و طبیعی است که در سلول های پوست یافت می شوند. این خاصیت نمک دریا آن را یک ماده طبیعی کاملی مبدل می کند که در درمان تراپی و محصولات زیبایی، استفاده می شود.
ساختار معدنی غنی در نمک دریایی از گذشته با توجه به آثار جوان سازی آن بر روی پوست مورد توجه بوده است
استحمام در نمک دریایی راه حلی است که به مرطوب نگاه داشتن و تازه نگاه داشتن پوست کمک می کند. حمام نمک دریایی همچنین به بهبود عملکرد ممانعت و از بین بردن خشن بودن و التهاب سطح پوست کمک فراوانی می کند.

خواص و فواید نمک دریا بر سلامتی

نمک دریا برای سلامت دهانی:

نمک دریا شامل فلوئور است که به بهبود سلامت دندان کمک می کند. فلوئور به محافظت از دندان ها در مقابل آسیب های اسیدی کمک می کند و از پیشرفت پوسیدگی و سوراخ شدگی دندان ها جلوگیری می کند. شست و شو و آب کشیدن منظم با آب نمک دریایی ولرم به تسکین و بهبود دردهای دهان، خونریزی، زخم ها و گلو دردها کمک می کند.

نمک دریایی برای تقویت لایه برداری:

نمک دریا کاربرد دیگری در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در تولید محصولات مالیدنی و دیگر محصولات مراقبت از پوست مانند ضد تعریق ها و مواد دفع کننده بوهای بد، دارد. لایه برداری با نمک دریا به از بین بردن  لایه های مرده ی پوست، تمیز کردن لایه های پوست، تقویت گردش خون اطراف پوست و کمک به نو شدن پوست دارد
که بر خلاف نمک طعام، ساختار دانه ای نمک دریا؛ خیلی در بهبود نظافت و نرمی پوست مثمر ثمراست.

نمک دریایی

نمک دریایی مجوز دار برای پاکسازی پوست:

اگر می خواهید که پوست تمیز و خوبی داشته باشید، افزودن مقداری نمک دریا به وان حمامتان به شما کمک زیادی می کند. چون نمک دریا شامل مواد معدنی خوبی است، پس موجب ارتقای رطوبت پوست و پاکسازی پوست از سموم می شود. مطلبی که بهتر است بدانید، این است که نمک دریایی پوست را به خوبی هیدراته نگاه می دارد. برای امتحان این مطلب شما می توانید نمک را به آب گرم اصافه و آن را در آب حل کنید. سپس بگذارید 15 الی 30 دقیقه در آب خیس بخورد. راه دیگری که می توانید انتخاب کنید، مخلوط کردن نمک با روغن زیتون در یک خمیر ضخیم است. در نتیجه، شما می توانید به آرامی خمیر را بر روی پوست خود بزنید و مالش دهید. از این رو، با به کار بردن نمک دریا به عنوان یک ماساژ برای بدنتان، از اثرات آن بهره مند شوید

نمک دریا برای کاهش ریسک آرتروز:

تحقیقات نشان داده است که بیمارانی که مبتلا به آرتروز زانو هستند بعد استفاده از راهکار حمام درمانی با نمک دریایی تا حدودی بهبود یافته اند. به غیر از این، برخی  از بیماران قادر بوده اند که سلامتی خود را حتی بعد از چند هفته به یقیین برسانند، برخلاف کسانی که حمام درمانی خود را با نمک خوراکی (سدیم کلرید) انجام داده اند.

نمک دریایی برای تقویت خواب راحت:

حمام نمک دریا موجب  آرامش و خواب آوری بدن دارد، بنابراین نمک دریا به القای عمیق و بازیابی خواب بسیار کمک می کند. این موضوع همچنین به جلوگیری از ترشح بزاق فرلوان که هنگام خواب از دهان بیرون می آید کمک می کند.

تاثیر نمک دریایی بر خواب

عامل ضد التهاب

در دنیای پر استرس امروز آنچه که بدن ما احتیاج دارد، جلوگیری از استرس های محیطی است. یکی از راه حل های که شما میتوانید به کار ببرید، مصرف غذاهای سالم و به کارگیری سبک زندگی سالم است. نمک دریا به طور شگفت انگیزی آثار ضد التهابی دارد که به جلوگیری از ریسک ابتلا به بیماری ها کمک می کند. در نتیجه نمک دریا از به وجود آمدن التهاب بدن مانند آرتروز و انواع دیگری از مشکلات تنفسی پیشگیری می کند.

نمک دریا برای راحت سازی ماهیچه ها:

اگر فعالیت بدنی شدید در طول روز داشته اید نمک دریایی به شما کمک زیادی می کند. به این علت که نمک دریایی اثرات آرامبخش دارد پس شما میتواند برای راحت سازی عضلات خود از آن استفاده کنید. به غیر از آن نمک دریایی برای بهبود استحکام ماهیچه ها مفید است. در واقع به وسیله مصرف نمک دریایی به عنوان چاشنی غذا، شما یک درمان طبیعی برای دردها و گرفتگی های عضلانی بعد از یک روز خسته کننده خواهید داشت. در کنار این موضوع، اثر حل شدگی در نمک دریا مانع از ساخته شدن سموم در بدن شما می شود

نمک دریایی برای بهبود سیستم گوارشی:

خاصیت دیگر  نمک دریایی مجوز دار بهبود سیستم گوارشی است..تحقیقات ثابت کرده است که نمک دریایی مقدار خاصی از اسید معده را فراهم می کند که برای بهبود سلامتی گوارش مفید است. در واقع نمک دریایی به تعادل اسید PH در معده کمک می کند. بنابراین این تنها سبزیجات سبز یا میوه ها نیستند که میتوانند به بهبود هضم کمک کنند بلکه نمک دریایی نیز نقش به سزایی در این رابطه دارد.

نمک دریا برای کمک به اجتناب از کم آبی:

سدیم موجود در نمک مسئول حفظ آب در بدن ماست و طبیعتا کمبود سدیم می تواند به سرعت موجب از دست دادن آب و کم  شدن آب بدن شود. با مصرف روزانه مقداری نمک دریایی بدن می تواند مقدار کافی سدیم داشته باشد و تعادل سدیم – پتاسیم را در بدن شما حفظ شود که البته برای حفظ تعادل مایعات در سطح سلولی ضروری و لازم است.

نمک دریایی مجوز دار از کجا را خریداری کنیم

شما عزیزان برای خرید نمک دریایی مجوز دار کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *