نمک شیلاتی صنعتی آذرخش نوعی نمک صنعتی است که از مخلوط نمک دریا و مواد معدنی دیگر بدست می آید برای مصارف شیلات و پرورش آبزیان به کار می رود.

نمک شیلاتی صنعتی آذرخش چیست.

نمک شیلاتی صنعتی نوعی نمک صنعتی است که در پرورش شیلات مورد استفاده قرار  می گیرد نمک شیلاتی شامل دانه بندی 6.5 تا 10 میلی‌متر است که با گذشتن از روی اولین سرند حاصل می شود. بنابراین معاوم است که بزرگ ترین دانه‌بندی را در میان نمک‌های صنعتی دانه بندی شده دارد.

این نمک بر خلاف نمک صنعتی شکری و صدفی  مش بندی ندارد و ساختار بلوری این نمک هم در مقیاسه با نمک‌های صنعتی دیگر درشت تر است

از این نمک برای رشد یافتن بهتر و سالم ماندن ماهی ها و باقی آبزیان استفاده  می شود به جز  از این مورد نمک شیلاتی به عنوان یک عامل ضد باکتری و ضد میکروبی و ریلکس برای محیط پرورش آبزیان است از این نمک به غیر از صنعت شیلات  در صنایع  غذایی و بهداشتی نیز استفاده می شود و نیز این نمک به دلیل داشتن مواد و عناصر معدنی مانند کلسیم،پتاسیم، منیزیم و آهن به عنوان منبع اصلی مواد معدنی آبزیان است.

نمک شیلاتی

روش تولید نمک شیلاتی آذرخش

برای ساختن نمک شیلاتی باید  نمک‌های ریز که  اندازه های مختلف دارند و در زیر آسیاب چکشی خرد شده را از روی اولین سرند گذراند . این سرند سوراخ هایی دارد که بزرگترین اندازه  آن به قطر 10 میلی‌متر  است و نمکی نیز که از آن خارج می شود  این اندازه را دارد.

از شهر گرمسار در استان سمنان به عنوان اولین قطب تولید نمک صنعتی در کشور می توان نام برد ، این شهر دارای منابع غنی از سنگ نمک است که این شرکت نمک صنعتی تولیدی خود را از این منابع تامین می‌کند.

مصرف نمک شیلاتی در صنعت شیلات و پرورش ماهیان

اصلی ترین و مهم ترین مصرف نمک شیلاتی برای جلوگیری و بهبود و درمان  برخی از بیماریهای آبزیان  است از این نمک برای کم کردن انگلها و قارچها و عفونت های تشکیل شده بر روی آبشش، پوست و تخم ماهیها است استفاده از این نمک بسته به دمای آب و فصل مورد استفاده از نمک فرق می کند مقدار مصرف نمک شیلاتی در هر استخر را خود آن استخر تعیین می کندکه باید در فاصه زمانی منظمی در کوتاه مدت ، ماهانه و هفتگی انجام پذیرد.

جلوگیری از یخ زدن تخم آبزیان با نمک شیلاتی

یکی از مشکلاتی که در پرورش ماهی وجود دارد یخ بستن تخم آبزیان در فصل سرد سال است در فصل زمستان می توان با مصرف نمک شیلاتی که در استخر ماهی ریخته  می شود دمای آب را تا حد زیادی کنترل کرد و از یخ زدن تخم ماهی و آبزیان جلوگیری کرد و مصرف دیگر نمک شیلاتی جداسازی تخم مرده ماهی از تخم زنده است  با استفاده از یک فرمول خاص می توان این امر را کنترل کرد به این صورت که در هر 8 لیتر آب از 960 گرم نمک استفاده می شود که باعث می شود که تخم های که مرده  است به سطح آب بیایند و تخم های زنده در ته آب باقی بمانند به غیر از این اگر تخم ها در هوای خیلی سرد  باقی بمانند تخم ها اکثرا به هم می چسبند و قسمتی از تخم ها از بین می روند.

نمک شیلاتی

کاهش استرس آبزیان با نمک شیلاتی

از دیگر مصارف نمک شیلاتی صنعتی کاهش اثرات استرس بر روی آبشش ماهیها  و سایر آبزیان است  به دلایل مختلف ماهیها دچار استرس می شوند از جمله این دلایل اسیدی شدن آب است که بوسیله باران اسیدی به وجود می آید و هنگام نقل و انتقال ماهی توسط تانکر حمل و نقل و دلیل دیگر هم اینکه هنگامی که اجسام به درون استخر می افتد و یا هنگام غذا دادن به ماهی ها است و یا اگر موجود غریبه ای وارد استخر شود همه این موارد گفته شده موجب ایجاد استرس در ماهی ها می شود و دلیل آن هم ترشح ماده اپی نفرین است اما با استفاده  از این نمک از به وجود آمدن استرس در ماهی ها و همچنین ترشح این ماده جلوگیری می کند.

کم کردن جلبک استخر با استفاده از نمک شیلاتی

یکی دیگر از مشکلات که در صنعت پرورش ماهی وجود دارد جلبک بستن استخر مخصوصا در فصل گرم سال است اگر آب در جایی جریان نداشته باشد و دستگاه پمپ کننده آب دچار مشکلاتی شود و کار نکند فضای رشد جلبک به وجود می آید با پاشیدن نمک بر روی این جلبکها می توانیم تا حدی با رشد آنها مقابله کنیم.

کاربرد نمک شیلاتی در حمل و نقل ماهی

برای نقل و انتقال ماهی از برخی بشکه ها و تانکر های بزرگ پلاستیکی استفاده می شود در موقع نقل و انتقال به علت تکان های شدید که به وجود می آید ماهی دچار استرس می شود و حیوان برای کنترل کردن این استرس انرژی فراوان از دست می دهد و به همین خاطر هنگامی نمک به آب در جریان حمل و نقل افزوده می شود الکترولیت های از دست رفته خون تا حدی جبران می شود و همچنین نمک شیلاتی برای تنظیم کردن یون ها در جریان خون به کار می رود. و استفاده از نمک شیلاتی باعث آسان شدن حمل و نقل می شود.

کاربرد نمک شیلاتی در موارد دیگر

ضرورت استفاده از نمک برای حیوانات مختلف می تواند فرق داشته باشد تمامی محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است و در شکل های گوناگون بسته بندی می شوند

نمک شیلاتی آذرخش همچنین جهت مصرف در کشاورزی ارگانیک نیز پیشنهاد می شود و در بعضی از زمینهای با خاک شیرین میتوان از این نمک استفاده کرد. گونه ای از درختان مانند درخت پسته احتیاج به خاک شور دارند که با مصرف این نمک میتوان به شوری که مد نظر ما است رسید  و بعضی از حیوانات مانند  گاو، گوسفند ، بز ، حیوانات وحشی و حتی اسبها هم به طور غریزی بسته به نیاز های شخصی خود به سنگ نمک محتاج هستند.

 

از کجا میتوانیم نمک صنعتی شیلاتی آذرخش را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک شیلاتی آذرخش کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *