نمک دریایی سودمند اصلی ترین منبع سدیم در رژیم غذایی انسان محسوب می شود و خاصیت اصلی این نمک داشتن مواد مفید زیاد و مواد معدنی تیره تر است.

نمک دریایی چیست.

نمک دریا از تبخیر شدن آب اقیانوس ها یا دریا به دست می آید. و از عنصر کلراید سدیم تشکیل یافته است، نمک دریا، اصلی ترین منبع لازم تامین کننده مواد معدنی بدن به حساب می آید. نمک دریا شامل مواد معدنی طبیعی است که عملکردهای بهتر بدن کمک می کند. در واقع نمک دریا شامل مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، کلر، آهن، مس و روی (زینک) است. از آنجایی نمک دریایی که مانند نمک خوراکی تصفیه شده و آسیاب شده نیست، امکان دارد درشت ترو تیره تر با رنگ نا معمول دیده شود که نشان می دهد ناخالصی ها و مواد مغذی در ترکیب نمک باقی مانده است. درشتی و اندازه گرانول با مارک نمک می تواند تفاوت داشته باشد. نمک های ریز آسیاب شده فشرده هستند، پس به نسبت نمک های درشتش تر، سدیم بیشتری دارند.

نمک دریایی سودمند

فرایند تولید نمک دریایی سودمند

بعد از اینکه نمک خام از دریاچه های نمک استخراج شد ، به پالایشگاه نمک  انتقال داده می شود. در این پالایشگاه ها همه ناخالصی های غیر خوراکی و سرطان زای نمک مثل ماده سمی آرسنیک ، جیوه، سرب، آهک، شن و … فیلتر می شود، مواد معدنی مورد نیاز بدن باقی می مانند؛ بعد از این مرحله در فضای بهداشتی و استرلیزه به وسیله ماشین آلات مدرن دنیا بسته بندی می شود.

فواید نمک دریایی برای سلامتی

افزایش جذب مواد مغذی

چون اسید معده به اندازه کافی در بدن ما وجود دارد ، به بدن ما کمک می‌ کند که ویتامین و مواد معدنی نظیر کلسیم، روی، آهن، اسید فولیک و ویتامین b12 را جذب کند. از این رو ، مصرف نمک دریایی با کیفیت زیاد به طور مرتب می ‌تواند به بدن ما کمک کند تا مواد غذایی بیشتری را از غذاهایی که مصرف می کنیم ، جذب کند

پف چشم را کاهش می دهد

برای از بین بردن تورم و پف چشم ها، یک مقدار نمک دریا را با مقداری آب داغ ترکیب کنید. آن را با استفاده از یک پد پنبه ای زیر چشم ها بمالید. نمک ها باید رطوبت اضافی پوست را از بین ببرند و به سفت شدن پوست کمک کنند

از ریزش مو جلوگیری می کند

از آنجایی که  نمک دریایی سودمند باعث افزایش گردش خون در محل های که نمک به آنجا مالیده اید می شود،می تواند از ریزش موها پیشگیری کند . ماساژ پوست  سر با مخلوط نمک دریا با آب هم می تواند باعث تقویت فولیکول های مو  و هم رشد را تحریک کند.

نمک دریایی گرفتگی عضلات را برطرف می کند

الکترولیت های که در نمک دریایی وجود دارد  می توانند به شما در جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند، اگر به طور منظم ورزش می کنید، بهتر است  قبل از شروع کردن  ورزش مقداری نمک دریایی را  با آب ترکیب کرده و میل کنید. ولی اگر همچنان گرفتگی عضلات دارید، برای تسکین درد  لازم است، ناحیه آسیب دیده را در حمام با نمک دریا خیس کرده و بمالید.

نمک دریایی

اسیدیته در بدن را کاهش می دهد

اسیدهای اضافی که در بدن ترشح میشود با مصرف نمک دریا از طریق ادرار براحتی  دفع می شود و باعث قلیایی شدن بدن می شوند این به بدن کمک می کند تا تعادل pH بهتری را که از اسیدها و مواد قلیایی تشکیل شده است، حفظ کند. اگر خون بیش از حد اسیدی شود، ممکن است از انواع بیماری های مزمن در عذاب باشد

نمک دریا خواب را آرام تر می کند

نمک دریا اثرات آرامش بخشی دارد به خواب بهتر شما کمک می کند. و نیز ، گذاشتن نمک دریایی روی زبان می تواند به کاهش یافتن ترشح بیش از حد بزاق کمک کند، که این نیز به نوبه خود می تواند به شما کمک کند شب موقع خواب هیدراته بمانید.

درد پا را تسکین می دهد

ممکن است برخی اوقات متوجه شوید که پاهایتان درد می کند، در این هنگام مقداری نمک دریا و آب گرم را با هم ترکیب کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید. چند قطره از روغن های که به آنها علاقه دارید مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی و رزماری را می توانید به این ترکیب اضافه کنید  با این ترکیب می توانید درد را کاهش دهید و هم باعث آرامش پاهای خود شوید و به تحریک جریان خون در پاهایتان کمک کنید

پف چشم را کاهش می دهد

برای کاهش تورم و پف چشم ها، مقداری نمک دریا را با کمی آب داغ مخلوط کنید. آن را با استفاده از یک پد پنبه ای زیر چشم ها بمالید. نمک ها باید رطوبت اضافی را از بین ببرند و به سفت شدن پوست کمک کنند

نمک دریایی

به هضم غذا کمک می کند

نمک دریایی باعث می شود وزنتان کاهش پیدا کند  به این صورت که نمک دریایی  ترشح شیره های گوارشی را تنظیم می کند به هضم شدن غذا کمک می کند . سدیم این نمک  نسبت به نمک خوراکی کمتر است که لذا به کاهش وزن کمک می‌کند.

 قیمت نمک دریایی خوراکی

نمک دریایی سودمند به صورت تصفیه شده که از دریا به‌دست می‌آید در مقایسه با نمک‌های معمولی که در بازار وجود دارد از خواص و طعم بهتری برخوردار است؛ به همین علت قیمت خرید نمک دریا نسبت به نمک یددار ممکن اسن کمی زیادتر باشد. این محصول با خواص بی‌نظیر و مزه خاص به محصولی پرطرفدار در بازار ادویه‌جات کشور تبدیل شده است.

در حالت کلی نمک دریایی خوراکی به دوصورت با آرم با نشان سیب سلامت و بدون نشان سیب سلامت به دست مصرف کنندگان می‌رسد ولی شما عزیزان باید در موقع خرید به این موضوع توجه کنید که قیمت نمک دریا در مراکز فروش نسبت به کیفیت محصول، تاریخ تولید و انقضا، نوع بسته‌بندی و طعم آن تعیین می‌شود؛ لذا اگر به دنبال خرید نمک دریا با کیفیت عالی و نشان سیب سلامت هستید، شرکت بیوتی سالت به عنوان مرکز فروش نمک دریا این محصول را در بسته بندی چند کیلویی همراه با نشان سیب سلامت و تاریخ تولید و انقضا وارد بازار فروش می کند.

از کجا نمک دریایی سودمند را خریداری کنیم.

شما عزیزان برای خرید نمک دریایی سودمند کافیست از طریق راههای ارتباطی گفته شده در قسمت تماس با ما از قیمت ها مطلع شوید و سپس محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و سفارشتان را نهایی کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *